Nazwa: Podziemne Królestwa
Liczba graczy: 2-4 (zalecana dla 3-4 osób)
Wiek: od 10 lat
Czas gry: 30 - 45 min.
Wymiary pudełka: 95x125x20 mm
OPIS
"Podziemne Królestwa" to osadzona w świecie fantasy karcianka nawiązująca do twórczości Tolkiena. W grze wcielimy się w jedną z 4 ras walczących o skarby skrywające się wewnątrz Gór Mglistych.
Talia do gry składa się z 80 kart. Karty mogą pełnić 2 różne role. Na awersie mamy postać górnika należącego do jednej z 4 ras. Karta górnika może mieć siłę od 0 do 9. Na rewersie karty znajduje się obrazek kopalni. Kopalnie różnią się między sobą siłą, wielkością oraz punktami prestiżu.
PRZYGOTOWANIE DO ROZGRYWKI
Zanim zaczniemy grę, losujemy po jednej karcie królów symbolizującej rasę, którą będziemy kontrolować. Następnie talię kart tasujemy (karty trzymamy symbolem kopalni do góry) i bierzemy z góry 4 karty symbolizujące kopalnie, oraz 4 karty górników tworzące obóz górników. Na koniec przygotowań rozdajemy graczom po 6 kart.
Warto zwrócić uwagę, że gracze otrzymują karty należące do rożnych ras. Karty przeciwnych ras będą dla nas niezwykle cenne przy wypełnianiu zdobytych kopalni pracownikami.
PRZEBIEG GRY
Gracze zgodnie z ruchem wskazówek zegara wykonują swój ruch. Mogą wykonać jedną z następujących czynności:
1) walka o kopalnię - kładziemy kartę górnika przy wybranej kopalni (może należeć do dowolnej rasy). Jeśli o kopalnię walczą już inne karty musimy dołożyć kartę silniejszą od poprzedniej karty. Kopalnia zostanie zdobyta, gdy położymy przy niej liczbę kart równą sile kopalni. O tym, do kogo należy kopalnia decyduje rasa, do której należy ostatni górnik (tak więc możemy nie tylko zdobywać dla siebie, ale również podrzucać przeciwnikom mniej wartościowe kopalnie).
2) zapełnianie kopalni - kładziemy kartę górnika na stosie przy zdobytej kopalni. Górnik nie może należeć do rasy, którą kontrolujemy. Tak samo, jak w walce o kopalnię, kolejna karta musi być silniejsza od poprzedniej. Jeśli przy kopalni jest symbol zarządcy, po zapełnieniu kopalni pracownikami musimy dołożyć kartę własnej rasy.
Jeśli zapełnimy kopalnię, odrzucamy wszystkie karty górników (nie będą już brały udziału w grze), kartę kopalni zaś kładziemy pod kartą króla. Im więcej kopalni zdołamy wypełnić, tym więcej punktów otrzymamy po zakończeniu gry.
Po wykonaniu ruchu należy dobrać jedną kartę. Gracz może albo dobrać kartę z talii, albo wybrać jedną kartę z obozu górników. Gra kończy się, gdy zostanie wyczerpana talia.
Po zakończeniu rozgrywki podliczamy punkty. Za każdą zdobytą, oraz w pełni obsadzoną kopalnię dostajemy punkty dodatnie (równe punktom prestiżu danej kopalni). Za każdą zdobytą, ale nieobsadzoną kopalnię dostajemy punkty ujemne.
ZAWARTOŚĆ
- 80 kart
- 4 karty królów
- instrukcja