Ewolucja - wersja podstawowa
W Ewolucji to Ty hodujesz własną populację. Za pomocą różnych cech zwierząt tworzysz nowe gatunki walczące z innymi graczami o przetrwanie.
W Ewolucji to Ty hodujesz własną populację. Za pomocą różnych cech zwierząt tworzysz nowe gatunki walczące z innymi graczami o przetrwanie.
Liczba graczy: 2 - 4
Wiek: od 12 lat
Czas gry: 30 - 60 min.
Wymiary pudełka: 95x125x30 mm
OPIS
"Ewolucja - pochodzenie gatunków" to gra, w której gracze decydują o powstaniu nowych i losach już istniejących gatunków zwierząt. Walcząc z innymi graczami o ograniczoną ilość pożywienia będą tworzyć nowe gatunki, dodawać do już istniejących nowe cechy, a w razie potrzeby decydować, które gatunki mają zginąć.
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Na początku tasujemy kalię tart i rozdajemy wszystkim graczom po 6 kart. Resztę talii kładziemy zakrytą na środku stołu. Obok talii kładziemy żetony żywności. Następnie losujemy osobę która rozpoczyna rozgrywkę. Kolejni gracze zagrywają zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
PRZEBIEG GRY
Każda z rund składa się z 4 faz:
- fazy rozwoju
- fazy określania zasobów w banku żywności
- fazy karmienia
- fazy wymierania gatunków
FAZA ROZWOJU
W fazie rozwoju gracze rozwijają swoją populację zagrywając kolejno kartami. Każdą kartę można zagrać albo jako ZWIERZĘ, albo jako CECHĘ (cechy dokładamy do istniejących zwierząt). Faza ta może składać się z kilku kolejek. Gracze po kolei wykładają po 1 karcie (jeśli gracz nie chce, może spasować). Jeśli po skończeniu kolejki nada ktoś chce wyłożyć kartę, faza ta jest kontynuowana (jeśli zawodnik wcześniej spasował, nie może już uczestniczyć w tej fazie).
FAZA OKREŚLANIA ZASOBÓW W BANKU ŻYWNOŚCI
Najkrótsza faza w grze, podczas której określamy, ile pożywienia będzie dostępne podczas danej rundy. Ilość pokarmy wyznaczamy w zależności od ilości graczy:
dla 2 graczy - liczba oczek wyrzuconych jedną kostką + 2
dla 2 graczy - suma oczek wyrzuconych dwoma kostkami
dla 4 graczy - suma oczek wyrzuconych dwoma kostkami + 2
FAZA ŻYWIENIA
Gracze po kolei biorą po 1 znaczniku z banku żywności i kładą go przy dowolnym własnym zwierzęciu. Gracz może również wykorzystać cechę drapieżnika próbując zdobyć pożywienie. Aby nakarmić zwierzę, należy położyć na nim ilość pokarmu odpowiednią dla danego zwierzęcia (niektóre cechy powodują wzrost zapotrzebowania na pokarm).
Na zwierzęciu nie można położyć większej ilości znaczników, niż jest niezbędne do wykarmienia zwierzęcia. Wyjątkiem jest cecha "TKANKA TŁUSZCZOWA" która pozwala zmagazynowanie nadmiarowego pożywienia (każda karta tkanki tłuszczowej pozwala na zgromadzenie 1 znacznika żywności).
FAZA WYMIERANIA GATUNKÓW
Wszystkie zwierzęta, które nie otrzymały wymaganej ilości pożywienia odkładane są na stos kart porzuconych rewersem do góry. Każdy z graczy ma własny stos kart. Każdy z graczy może przeglądać własne karty porzucone.
Następnie gracze otrzymują nowe karty. Każdy z graczy otrzymuje 1 kartę + 1 kartę za każde zwierzę, które posiada w grze. Jeśli gracz nie posiada żadnych zwierząt, otrzymuje 6 kart. Jeśli talia kart ulegnie wyczerpaniu pozostali gracze nie dostają już kart.
Po skończeniu tej fazy z kart zwierząt usuwane są wszystkie znaczniki żywności (z wyjątkiem znaczników tkanki tłuszczowej). Rolę gracza rozpoczynającego przejmuje osoba siedząca po lewej stronie poprzedniego gracza rozpoczynającego i rozpoczynamy kolejną rundę od FAZY ROZWOJU.
KONIEC GRY
Gdy skończy się talia kart do dobierania, rozgrywamy ostatnią pełną rundę. Po zakończeniu fazy wymierania podliczamy punkty:
+2 punkty za każde zwierzę, które przetrwało
+1 punkt za każdą cechę zwierzęta które przetrwało
za cechy zwiększające wymagania żywieniowe dostajemy dodatkowe punkty:
+ 1 punkt za cechę "drapieżnik" i "duża masa ciała"
+ 2 punkty za cechę "pasożyt"
ZAWARTOŚĆ
Tak, jak w podstawowej wersji Ewolucji, rozszerzenie zapewnia ogromną interakcję między...
43,05 zł Do koszyka
Brak komentarzy od klienta w tym momencie.
Tylko zarejestrowany użytkownik może opublikować nowy komentarz.
Aktualnie brak nowych produktów